مقالات تخصصی, مقالات مکانیزاسیون

خرید اره موتوری ، نکاتی که باید بدانید!

در خرید اره موتوری باید به نکاتی توجه نمود. قبل از بررسی نکات مهم در خرید، باید توجه داشت که برای خرید آن باید مبلغ چشمگیری را هزینه نمود. توجه به نکات زیر ما را در انتخاب بهتره اره زنجیری یاری خواهد نمود.

نکات مهم در رابطه با خرید اره موتوری

  • نوع استفاده از اره زنجیری (کم است یا زیاد)

ابتدا باید نوع استفاده از اره موتوری یا اره زنجیری مشخص شود. می ‌خواهید از آن جهت برش درختان بزرگ بهره ببرید، یا جهت برش شاخه های درختان کوچک.

برای درختان بزرگ از اره موتوری بنزینی با اسب بخار و توان بیشتر می توان بهره برد. اما چنانچه اره زنجیری را برای برش شاخه های درختان کوچک می خواهید استفاده نمایید، در این صورت اره برقی گزینه بهتری خواهد بود. اگر در طی سال تنها یک الی دوبار از این دستگاه می خواهید استفاده نمایید، بهتر است از اره برقی زنجیری استفاده نمایید. زیرا قیمت ارزان تری دارد.

نکات مهم در رابطه با خرید اره زنجیری

  • قطر چوب یا الواری که قصد برش آن را دارید

باید بدانید چه نوع چوبی را می خواهید برش دهید. اگر تنها شاخه های کوچک را می خواهید ببرید، بهتر است از خرید اره موتوری بزرگ اجتناب نمایید. باید توجه کنید طول ناحیه ساطوری در اره های موتوری باید متناسب با قطعات چوبی باشد که می خواهید برش دهید. بنابراین خرید اره زنجیری بزرگ علاوه بر هزینه بیشتر، خطرات بیشتری را در حین استفاده در پی خواهد داشت.

نکات مهم خرید اره برقی

  • قیمت و هزینه مورد نیاز برای خرید

همانطور که گفتیم خرید اره موتوری کمی هزینه‌ بر بوده و نیاز به بودجه زیادی دارد. بنابراین لازم است میزان بودجه مورد نظر را مشخص کنید. به طور کلی اره های موتوری بنزینی در بین اره ها بیشترین قیمت را داشته، اره برقی قیمتی متوسط و اره شارژی نیز قیمت پایین تری را به خود اختصاص می ‌دهد.

  • انتخاب درست طول صفحه ساطور در اره زنجیری

قسمت ساطوری در واقع صفحه ای است فلزی که زنجیری به دور آن در حال چرخش است. هر چه طول قسمت ساطوری بیشتر، موتور دستگاه نیز متناسب با آن باید قوی تر باشد. هر چه موتور قوی تر، دستگاه سنگین تر و کار کردن با آن نیز سخت تر خواهد بود. هر چه طول قسمت ساطوری بیشتر، تعادل اره های موتوری کمتر خواهد بود. بنابراین نیاز به افراد حرفه‌ ای تری برای کار با آن خواهیم داشت. برای انتخاب درست قسمت ساطوری باید دقت شود طول ساطور انتخابی پنج سانت بیشتر از قطر الوار یا تنه درخت باشد.

  • قدرت بدنی و نیز توان فرد

از آنجایی که اره زنجیری دستگاهی سنگین است، پس در استفاده از آن باید دقت نمود که توان بدنی لازم را داشته باشید. از جمله مشکلات رایج استفاده از این نوع اره ها برگشت دستگاه به سمت کاربر خواهد بود. بنابراین اگر توان بدنی لازم را برای کنترل اره ندارید، ممکن است در اثر برگشت آن به طرف شما عواقب بدی در انتظارتان باشد. حداقل وزن لازم برای کار با این اره ها ۶۰ کیلوگرم می باشد.

صفحه ی اینستاگرام مجموعه ی بزرگ کشاورزان کالا  کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید